Gua dan Reaktor Nuklear

Beberapa hari lepas gua ada baca di majalah akan hal Proses dan Operasi reaktor Nuklear. Sebenarnya banyak pro dan kontra jika sesebuah negara ada keinginan membangunkan reaktor nuklear kalau lu nak tahu.

Gua pun ambil masa satu hingga dua jam membuat sedikit sebanyak kajian yang berasaskan dari lima konsep iaitu '4W dan 1H'. Taraf kajian yang berlandaskan konsep ini hanya untuk operasi yang berprofil tinggi sahaja dan tak semua mampu fikir.

Tambahan, tak ramai anak melayu kita macam gua mampu memotivasikan diri membuat kajian sebegini.

Setelah selesai membaca Wikipedia dan Yahoo answer, gua pun merojer orang kampung mana yang patut untuk membuat satu perbincangan meja bulat. Isu yang gua bangkitkan adalah "Membina Reaktor Nuklear di Kulim". Semoga usaha murni gua diperkenan umum dan tidak mendapat tentangan dari sudut politik.



1 comments:

Abang Zam said...

lu rasa nuklear ni tak bahaya ke? nanti org kulim cacat macam mana?

Post a Comment

ha komen, komen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...